نوشته شده توسط : شراره قدمچی

 

بواسیر یک بیماری است که در آن وریدها(سیاهرگ ها)ی ناحیه مقعد متورم و دردناک می شود و ممکن است خونریزی کند. بواسیر ممکن است در داخل مقعد(بواسیر داخلی) یا خارج آن ( بواسیر خارجی) باشد. گاهی اوقات در داخل رگ بواسیر لخته به وجود می آید که درد آن بیشتر می کند که برای درمان انواع بواسیر روش های گواگونی وجود دارد.

بواسیر نوعی ورید واریسی است که در هر سنی بروز می کند. یبوست و دفع مدفوع حجیم و سخت ممکن است به تشکیل بواسیر کمک کند. با این حال، در بیشتر موارد هیچ علت واضحی یافت نمی شود. علاوه بر سن و یبوست سایر علل کمک کننده عبارت است از:

• سابقه خانوادگی

• بعضی بیماریهای جسمی

• حاملگی

• نشستن به مدت طولانی

• رژیم غذایی کم فیبر و مصرف مایعات کم

• یبوست مزمن

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

 

 

اصولاً براى برطرف کردن علایم هموروئید با توجه به نوع و تشخیص بواسیر پزشک متخصص، چندین روش درمانى وجود دارد:

 

1- درمان طبیعی: معمولاً براى هموروئیدهاى خفیف توصیه مى شود که عبارت است از کنترل یبوست با مصرف رژیم غذایى پر فیبر مثل میوه جات و سبزیجات خام، کاهو، آلو، انجیر، نان سبوس دار، اصلاح عادت اجابت مزاج، استفاده از پمادهاى ضد هموروئید و استفاده از ملین ها و لگن آب گرم.

 

2- درمان سرپایى : از آنجا که روش هاى جراحى معمول با بسترى شدن بیمار، نیاز به بیهوشى، درد پس از عمل، احتمال خونریزى، ترشح، عفونت و از کارافتادگى همراه بوده و نیاز به مراقبت هاى طولانى مدت دارند، لذا تلاش هاى زیادى براى مهار بیمارى هموروئید به روش هاى متعدد سرپایى از قبیل کوتر کردن، منجمد کردن، رابر بند لیگاتور و سایر روش ها بوده است. ولیکن هیچکدام درمان قطعى براى تمام هموروئیدها نبوده و اکثر این روش ها محدودیت هایى دارند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

 

شاید اگه به خیلی از کتب طبی قدیمی مراجعه کنید متوجه میشید که نوشته این بیماری فقط مال مرد ها هست. یک خانم آمریکائی هست که سالها این بیماری رو داشته و به خاطر مسئله خجالت نتونسته به پزشک مراجعه کنه.. ظاهرا جراح خانم دور و برش کم بوده
. اون خانم میگه که تعدا د خانمهائی که این مشکل رو دارن کم نیست و اختلافشون با مردها زیاد نیست.او خانم میگه که بسیاری
از مراجعه کنندگان سایتش رو خانمها تشکیل میدن.از طرف دیگه اگه با جراحانی که با این بیماران سروکار دارن صحبت کنید .. میگن که تعداد بیمار خانم حتی مساوی بیماران مرد هست.به نظر اون چون در طی 30 سال گذشته جامعه آمریکا بیشتر صنعتی شده.. به همین دلیل بیماران خانم هم بیشتر شدن.سوالی که مطرح میشه اینه که آیا این بیماری ارتباطی با سیکل ماهیانه خانمها داره...که جواب مثبت هست و باعث شعله ور شدن علائم خاموش بیماری میشه.از طرف دیگه چون جراحانی که باید این نوع بیماری رو درمان کنن.. بهتره فوق تخصص جراحی روده بزرگ و رکتوم باشن...مگه چه تعداد از این جراحان وجود دارن
که بیمار بخواد پیش جراح مرد بره یا زن.. منظور اینکه اون خانم پیشنهاد کرده که بهتره خانمها خجالت رو کنار بزارن و هر چه زودتر برای درمان پیش بهترین جراحی که دسترسی دارن برن.. چه مرد و چه زن. اون خانم گفته که اون خودش 7 سال تمام به خاطر همین مسئله پیش پزشک نرفته





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

درمان بواسیر ( هموروئید ) : 


لیزر یا اشعه درمانی با(فتو کوآ گولیشنِ مادون قرمز )یا همان [I.R.C]:
این روش ابتدا توسط NEIGER آلمانی در سال 1979 بکار رفت و چون هیچ گونه برش جراحی و بیهوشی وحتی هیچگونه استراحتی نیاز نداشت و چون صرفا با انعقاد یا خشکاندن ریشه بواسیر ها آنها را ریشه کن میکرد بزودی جز پر طرفتارترین روش سرپایی درمان همورویید معروف شد وبزودی نه تنها در سراسر اروپا بلکه در سراسر آمریکا جز محبوب ترین روش موثر درمان بواسیر شناخته گردید بطوریکه در آمریکا با عنوان اینکه « میتوانید بین وقت ناهار مراجعه کرده و سپس به محل کار خود برگردید »برای بیان راحتی این روش استفاده میشود..IRC روشی کاملاً مطبی است که نیازی به هیچگونه بیهوشی ویا بیحسی نداشته و بسیار سریع و مطمئن و بدون هرگونه پانسمانی ، فرد میتواند بلافاصله به محل کار خود باز گردد.

بواسیر



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی


بیماری هموروئید بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند هموروئید یا بواسیر همان رگ های خونی بزرگ شده در ناحیه پایانی روده ( رکتال) ​می باشد که ​غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونریزی مشکل دیگری به وجود نمی آورد به این دلیل که درون مقعد عصب زیادی به منظور احساس درد موجود نیست ولی هنگامی که هموروئید یا
بواسیر در ناحیه خارجی مقعد نمایان می شود به جز خونریزی، درد ناراحت کننده ای را نیز همراه دارد که اگر به آن توجه نشود بعد از مدتی و با گذشت زمان منجر به کم خونی و عفونت و حتی باعث سرطان رکتال نیز می گردد.نشانه های هموروئید غالبا با توجه به موقعیت قرارگیری این بیماری متفاوت می باشد. در هموروئید داخلی توده به سمت درون روده متورم می گردد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

 

به زبان ساده و اریس سیاهرگهای (وریدهای ) مخرج را بواسیر یا همورئید گویند و واریس اتساع و گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن سیاهرگهاست.

همورئیدها جزء طبیعی از ساختمان مخرج هستند و به بسته شدن کامل مخرج در زمان استراحت سیستم اسفنکتری کمک می کنند و درمان تنها در صورتی ضرورت دارد که این بواسیرها مشکل ایجاد کرده باشند.

خون که محتوای اکسیژن و مواد مغزی است توسط شریانها(سرخرگها) به مخرج می رسد وتوسط سیاهرگها (وریدها) به قلب باز می گردد. جهت گردش خون همیشه یکطرفه و در جهت فلش ها می باشد. اگر به هر دلیلی در سر راه بازگشت خون توسط سیاهرگها مانعی ایجاد شود به تدریج فشار داخل سیاهرگها افزایش یافته و این مسئله باید گشادی سیاهرگها و پیچ در پیچ شدن آنها( یعنی واریس وریدهای مخرج که معادل هموروئید است) می شود.

در مخرج دو شبکه وریدی داخلی و خارجی وجود دارد.

شیوع:5% افراد بالای 50 سال دچار بواسیر هستند که خوشبختانه فقط 5% آنها علامتدار می شود و در زیر بیست سالگی بسیار کمتر دیده می شود.

علل: شایعترین علت آن یبوست و اسهال طولانی و زور زدن(straining) در موقع دفع مدفوع می باشد. هر 3 عامل فوق سبب افزایش فشار داخل شکم شده و مانع بازگشت خون وریدی در مخرج می شوند.

هر عامل دیگری نیز که مانع بازگشت خون ورید بشود می تواند سبب چاقی( حجم فراوان چربیهای داخل شکم سبب افزایش فشار داخل شکم می شود) و 2- حاملگی (بزرگی رحم سبب افزایش فشار داخل شکم می شود) ونیز بلند کردن اجسام سنگین سبب بواسیر می شود. 3- ارث نقش قابل توجهی درایجاد بواسیر ندارد اما چون شیوع آن بالا می باشد می تواند در افراد متعددی از یک خانواده وجود داشته باشد. خاصه این که رژیم غذایی یک خانواده اغلب مشابه است4- سیروز کبد نیز در راه بازگشت خون وریدی مخرج ایجاد مانع کرده و سبب بواسیر می شود 5- گاهی با وجود تمام بررسی ها علت مشخص و واضحی یافت نمی شود در دنیا معمولا افزایش فشار داخلی مخرج سبب بواسیر می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 | نظرات ()

طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html