نوشته شده توسط : شراره قدمچی

روش کولونوسکوپی پرکاربردترین روش برای تشخیص و درمان وجود خون در مدفوع است. اغلب روش‌های کولونوسکوپی پس از مصرف ملین‌های خوراکی به منظور پاکسازی روده از مدفوع، خون و لخته‌های خونی صورت می‌گیرد. با این حال، در وضعیت‌های اضطراری، برای مثال وقتی که خونریزی شدید و مستمر است، پزشک تصمیم می‌گیرد بدون پاکسازی روده بزرگ یک کولونوسکوپی اضطراری انجام دهد و مشکل را متوجه شود. وقتی پزشکی ماهر و با تجربه این کار را انجام دهد، خطر کولونوسکوپی اضطراری و اختیاری بسیار کم است (انسداد روده، شایع‌ترین عوارض این روش بسیار نادر است). مزایای این روش معمولا بیشتر از عوارض آن است.کولونوسکوپی برای تشخیص علت و تعیین محل خونریزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعیین محل خونریزی در خونریزی ناشی از دیورتیکول بسیار اهمیت دارد. با وجود این که اغلب خونریزی های ناشی از دیورتیکول خود به خود و بدون نیاز به درمان جراحی متوقف می‌شوند، بیماران مبتلا به خونریزی دیورتیکول مستمر یا مکرر شدید برای از بین بردن دیورتیکول دچار خونریزی باید جراحی انجام دهد. از آنجایی که بیمار چندین دیورتیکول در سراسر روده دارد، با استفاده از روش کولونوسکوپی می‌توان مشخص کرد که قبل از جراحی کدام دیورتیکول دچار خونریزی شده است. وقتی پزشک از محل دقیق دیورتیکول دچار خونریزی اطلاع نداشته باشد، باید بخش زیادی از روده را برش دهد (که به اندازه جداسازی بخش کوچکی از روده مطلوب نیست) تا مطمئن شود که دیورتیکول دچار خونریزی جدا شده است.این روش بسیار علمی و پرکاربرد است

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

مواظب باشید بواسیر را با ترک یا شقاق یا فیشر اشتباه نگیرید وگرنه مدتها روی یک بیماری تمرکز میکنید درحالی که بیماری اصلی چیز دیگری است. بعضی وقتها ترک یا شقاق با چشم دیده نمیشود وعلایم آن مشابه بواسیر است که ممکن است به اشتباه بیافتید.
در بواسیر درد به هنگام دفع است ولی در ترک، معمولا درد یکی دو ساعت پس از دفع شروع میشود و چند ساعت ادامه دارد. در ایتدا ممکن است با ترشحات بزاقی در مقعد همراه باشد ولی بعد تبدیل به ترشحات زرد رنگ (چرکی) و گاهی خونابه میشود. ممکن است یک برآمدگی سوزک مانند در مقعد نشانه وجود آن باشد. برای درمان آن پماد آنتی فیشر استفاده میشود. استفاده زیاد از پمادها ممکن است باعث خارش و درد در مقعد شود و رنگ پوست محل هم سرخ شده و حالت حساسیت ایجاد شود.

بهترین و عالی ترین درمان برای آن تنقیه یا استعمال و مالیدن روغن زیتون به مقعد است. آن هم حدود کمتر از نیم ساعت قبل از دفع. یعنی به کمک یک سرنگ (بدون سر فلزی آن) مقداری روغن زیتون یا آب به ابتدای روده بزرگ وارد کردن. من صد بار اینکار را کرده ام و خطری نداشته است. با تحریک نشدن و ترک نخوردن مجدد زخم، دردی نخواهید داشت. ولی ممکن است ترشحات ادامه یابد. لطفاٌ نظر دهید.

 

درمان بواسیر



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

كولونوسكوپي صرفا يك آزمايش تشخيصي براي مشخص كردن علت وجود خون در مدفوع نيست. در اين روش مي‌توان با جدا كردن پوليپ هاي خونريزي، با سوزاندن زخم‌هاي پس از پوليپكتومي يا آنژيوديسپلازي، با سوزان عروق خوني دچار خونريزي داخل ديورتيكول خونريزي را متوقف كرد.سوزاندن در طي فرآيند كولونوسكوپي معمولا با وارد كردن يك پروب طولاني مخصوص سوزاندن از طريق كولونوسكوپ صورت مي‌گيرد. كولونوسكوپي همراه با سوزاندن براي متوقف كردن خونريزي در بسياري از بيماران مبتلا به خونريزي ناشي از ديورتيكول يا آنژيوپلاستي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و نياز به تزريق خون را كاهش مي‌دهد، مدت زمان اقامت در بيمارستان را كاهش مي‌دهد و نياز به جراحي را از بين مي‌برد.

وقتي با روش كولونوسكوپي نتوان محل خونريزي را تشخيص داد يا كولونوسكوپي قادر به متوقف ساختن خونريزي مكرر يا مستمر نباشد، آنژيوگرافي احشايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. وقتي محل خونريزي با آنژيوگرافي تشخيص داده شد، داروهايي از طريق كاتتر آنژيوگرافي تزريق مي‌شود تا عروق خوني دچارخونريزي تنگ شود و از خونريزي و ديدن خون در مدفوع جلوگيري شود. همچنين مي‌توان از طريق كاتتر سيم‌هاي ريزي وارد بدن كرد تا عروق خوني دچار خونريزي را  ببندند تا از خونريزي جلوگيري شود.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

علائم و نشانه هاي شقاق مقعدي

علامت شاخص شقاق مقعد، درد شديد و خونريزي، موقع اجابت مزاج است. خونريزي معمولاً روشن بوده و بصورت رگه اي روي مدفوع ديده ميشود. گاهي بيمار تا ساعتها بعد از اجابت مزاج از درد و اسپاسم مقعد رنج مي برد. در معاينه فيزيكي، با كنار زدن دو طرف باسن ممكن است، شقاق ديده شود اما اگر ديده نشد، دليل عدم وجود اين بيماري نمي باشد. معمولاً درد بيمار، آنقدر شديد است كه امكان معاينه انگشتي ركتوم و يا ركتوسكوپي وجود ندارد. در صورتيكه شكي در مورد تشخيص وجود دارد و يا احتمال بيماريهاي ديگر مانند آبسه پري آنال وجود دارد بهتر است بيمار زير بيهوشي معاينه شود.

 شقاق حاد خود را بصورت يك زخم خطي نشان مي دهد. اما شقاق مزمن زخم وسيعتري است كه لبه هاي برجسته دارد و فيبرهاي سفيد عضله اسفنكتر داخلي در كف آن ديده ميشود. اغلب در سمت خارجي اين زخم يك منگوله پوستي( Skin tag) و در سمت داخلي آن يك پاپيلاي مقعدي هيپرتروفيه( sentinel pile) يا زائده نگهبان ديده ميشود.

انواع زخم فيشر :

فيشر به دو صورت حاد و مزمن وجود دارد ، فيشر حاد ، زماني است كه از زمان بوجود آمدن ،تا بهبودي ، 8 هفته طول بكشد.در صورتيكه بهبودي زخم از 8 هفته طولاني تر شود ،آنگاه زخم وارد مرحله مزمن خواهد شد ، از علل مزمن شدن فيشر ميتوان به عدم مصرف فيبر و ملين  كافي ، بوجود آمدن التهاب و اسپاسم (انقباض شديد ) و در دريچه داخلي مقعد و بدنبال آن كاهش شديد خونرساني به محل فيشر(زخم) ، كه اين خود باعث بدتر شدن وعميقتر شدن  زخم فيشر خواهد شد .

در فيشر مزمن ، دو لبه زخم بهم ميرسند ولي بعلت عدم خونرساني مناسب  ، ايندو لبه بهم جوش نخواهند خورد وگاهي يك زائده گوشتي بنام زائده نگهبان در ابتداي آن بصورت واكنشي بوجود خواهد آمد .

 

درمان هاي فيشر عبارتند از :

1- درمان داروئي

2- درمان با بوتاكس

3- درمان با جراحي

-درمان با كرمها وانواع روشهاي داروئي  در فيشر هاي مزمن بي تاثير و صرفاً باعث مختصري تسكين خواهند شد كه اين مسئله خود باعث دير مراجعه كردن بيمار و مزمن تر و پر عارضه تر شدن وضعيت بيمار خواهد شد.

درمان هاي پزشكي فيشر( شقاق ) :

1- درمان با بوتاكس در عضله اسفنكتر داخلي مقعد كه بطور كاملاً سرپائي انجام مي گيرد، باعث رفع اسپاسم (اسپاسم اسفنكتر داخلي اصلي ترين عامل بهبود نيافتن فيشر يا همان شقاق ميباشد)  و بهبود خونرساني و ترميم زخم فيشر بطور اساسي خواهد شد و تاثيرو موفقيت درماني اين روش با اقدامات تكميلي  به 100% ميرسد .

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

 ▪ آيا افراد مي توانند خودشان چرك و خون داخل كيست را تخليه كنند يا حتما بايد به پزشك مراجعه كنند؟ تخليه كيست به وسيله خود افراد مستلزم آن است كه لايه رويي زخم نازك شود. بارها افرادي را ديده ايم كه پمادهاي مختلفي روي كيست مي مالند تا سر باز كند. اين كار در اين ناحيه بسيار خطرناك است زيرا پوست ناحيه فوقاني باسن ضخيم و مدت زماني كه طول مي كشد تا لايه رويي كيست نازك شود و سر باز كند، طولاني است. مگر اينكه قبلا اين ناحيه سينوسي و همراه با ترشح بوده باشد و حال دهانه سينوس بسته شده و محتويات داخل آن كه باكتري هم در آن وجود دارد، ايجاد آبسه كنند. در اين صورت فشار دادن آبسه باعث مي شود دهانه سينوس مجددا باز شده و محتويات آن خارج شود. اين تخليه به هيچ وجه موثر نيست زيرا دهانه دوباره بسته مي شود و دوباره آبسه مي كند. فقط پزشك مي تواند با جراحي تمام محتويات داخل كيست را كامل خارج كند. ضمن اينكه درد شديدي كه اين بيماران دارند، اصلا اجازه نمي دهد كه خودشان كيست را دستكاري كنند يا به پزشك مراجعه نكنند. 

 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

برای این درمان بی حسی موضعی نیاز است. فنل نوعی ماده ضدعفونی کننده است. برای درمان لازم است فنل در دفعات متعددی در داخل کیست تزریق می شود. تزریق فنل بهبودی کامل ایجاد نمی کند؛ به همین خاطر روش های دیگری مانند جراحی جایگزین آن شده اند.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

بواسیر یا همورئید زمانی بروز می‌کند که سیاهرگ‌ها در راست روده یا کانال مقعد گشاد شده و متورم می‌شوند و باعث بروز ناراحتی و درد در افراد مبتلا هستند. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ با عنوان بواسیر داخلی‌ یا در مدخل‌ مقعد تحت عنوان بواسیر خارجی‌ بروز کند. در برخی موارد ممکن است فردی چندین وقت به بواسیر مبتلا بوده باشد اما فقط در صورت خونریزی‌ به وجود این مشکل در خود پی ببرد و تا پیش از خونریزی وجود آن مشخص نباشد. بیشتر افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند شامل زنان باردار افراد مبتلا به یبوست و کسانی هستند که به مدت طولانی می‏نشینند. افرادی که به دلیل ابتلا به یبوست مدت طولانی دستشویی می‏نشینند و یا در صورت ابتلا به اسهال به خود فشار زیادی می‌آورند به بواسیر مبتلا می‌شوند. بواسیر می‏تواند ایجاد ناراحتی و حتی درد کند، اما پزشک می‌تواند به شما کمک کند که بهبود پیدا کنید.

2/5 سانتی‏متر انتهایی کولون یا روده بزرگ، کانال مقعدی نامیده می‏شود. کانال مقعدی با مجموعه‌ای از سیاهرگ‌های کوچک که زیر پوست قرار گرفته‌اند، پوشیده شده است. فعالیت‏های معینی، از قبیل فشار آوردن به هنگام اجابت مزاج برای خارج کردن مدفوع بویژه در مواقع بروز یبوست یا نشستن طولانی مدت، ممکن است باعث بزرگی این سیاهرگ‌ها شود. سیاهرگ‌های بزرگ شده، لایه‏های متورم بافتی را درست می‏کند که این حالت را بواسیر می‌گویند. لازم به ذکر است که سخت شدن مدفوع بواسیر را بیشتر تحریک می‌کند. همانطور که گفته شد بواسیر دو نوع مختلف دارد که در زیر توضیح مختصری درباره آنها ارائه شده است:

 



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

 

بواسیر یک بیماری است که در آن وریدها(سیاهرگ ها)ی ناحیه مقعد متورم و دردناک می شود و ممکن است خونریزی کند. بواسیر ممکن است در داخل مقعد(بواسیر داخلی) یا خارج آن ( بواسیر خارجی) باشد. گاهی اوقات در داخل رگ بواسیر لخته به وجود می آید که درد آن بیشتر می کند که برای درمان انواع بواسیر روش های گواگونی وجود دارد.

بواسیر نوعی ورید واریسی است که در هر سنی بروز می کند. یبوست و دفع مدفوع حجیم و سخت ممکن است به تشکیل بواسیر کمک کند. با این حال، در بیشتر موارد هیچ علت واضحی یافت نمی شود. علاوه بر سن و یبوست سایر علل کمک کننده عبارت است از:

• سابقه خانوادگی

• بعضی بیماریهای جسمی

• حاملگی

• نشستن به مدت طولانی

• رژیم غذایی کم فیبر و مصرف مایعات کم

• یبوست مزمن

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

 

شاید اگه به خیلی از کتب طبی قدیمی مراجعه کنید متوجه میشید که نوشته این بیماری فقط مال مرد ها هست. یک خانم آمریکائی هست که سالها این بیماری رو داشته و به خاطر مسئله خجالت نتونسته به پزشک مراجعه کنه.. ظاهرا جراح خانم دور و برش کم بوده
. اون خانم میگه که تعدا د خانمهائی که این مشکل رو دارن کم نیست و اختلافشون با مردها زیاد نیست.او خانم میگه که بسیاری
از مراجعه کنندگان سایتش رو خانمها تشکیل میدن.از طرف دیگه اگه با جراحانی که با این بیماران سروکار دارن صحبت کنید .. میگن که تعداد بیمار خانم حتی مساوی بیماران مرد هست.به نظر اون چون در طی 30 سال گذشته جامعه آمریکا بیشتر صنعتی شده.. به همین دلیل بیماران خانم هم بیشتر شدن.سوالی که مطرح میشه اینه که آیا این بیماری ارتباطی با سیکل ماهیانه خانمها داره...که جواب مثبت هست و باعث شعله ور شدن علائم خاموش بیماری میشه.از طرف دیگه چون جراحانی که باید این نوع بیماری رو درمان کنن.. بهتره فوق تخصص جراحی روده بزرگ و رکتوم باشن...مگه چه تعداد از این جراحان وجود دارن
که بیمار بخواد پیش جراح مرد بره یا زن.. منظور اینکه اون خانم پیشنهاد کرده که بهتره خانمها خجالت رو کنار بزارن و هر چه زودتر برای درمان پیش بهترین جراحی که دسترسی دارن برن.. چه مرد و چه زن. اون خانم گفته که اون خودش 7 سال تمام به خاطر همین مسئله پیش پزشک نرفته





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

 

 

اصولاً براى برطرف کردن علایم هموروئید با توجه به نوع و تشخیص بواسیر پزشک متخصص، چندین روش درمانى وجود دارد:

 

1- درمان طبیعی: معمولاً براى هموروئیدهاى خفیف توصیه مى شود که عبارت است از کنترل یبوست با مصرف رژیم غذایى پر فیبر مثل میوه جات و سبزیجات خام، کاهو، آلو، انجیر، نان سبوس دار، اصلاح عادت اجابت مزاج، استفاده از پمادهاى ضد هموروئید و استفاده از ملین ها و لگن آب گرم.

 

2- درمان سرپایى : از آنجا که روش هاى جراحى معمول با بسترى شدن بیمار، نیاز به بیهوشى، درد پس از عمل، احتمال خونریزى، ترشح، عفونت و از کارافتادگى همراه بوده و نیاز به مراقبت هاى طولانى مدت دارند، لذا تلاش هاى زیادى براى مهار بیمارى هموروئید به روش هاى متعدد سرپایى از قبیل کوتر کردن، منجمد کردن، رابر بند لیگاتور و سایر روش ها بوده است. ولیکن هیچکدام درمان قطعى براى تمام هموروئیدها نبوده و اکثر این روش ها محدودیت هایى دارند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1395 | نظرات ()

طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html