نوشته شده توسط : شراره قدمچی

شقاق مقعد یک پارگی یا زخم سطحی( tear) در ناحیه آنودرم (پوشش سلولی مقعد) است. این زخم خطی، بصورت طولی در فاصله خط دندانه ای و پوست قرار دارد و چون این ناحیه گیرنده های حسی بسیار زیادی دارد، یک وضعیت فوق العاده دردناک ایجاد می کند .

علت ایجاد شقاق، ترومای ناشی از عبور مدفوع سفت و یا اسهال طولانی می باشد. همچنین مواردی مانند زایمان، سابقه جراحی مقعد و مصرف نابجای ملین ها نیز جزء علل این بیماری ذکر  شده اند. شقاق به دو گروه حاد و مزمن تقسیم میشود



:: برچسب‌ها: شقاق،درمان شقاق، ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

خون در مدفوع می‌تواند علامت تعداد زیادی از بیماریهای خطرناک گوارشی باشد، دفع خون به صورت مداوم خون نشانه اختلال در دستگاه گوارش است که در صورت عدم درمان می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های خطرناک شود.

 کم خونی، احساس ضعف شدید، سستی و بی‌حالی، تپش قلب و عدم میل به کار و فعالیت ازمهم‌ترین عوارض دفع مکرر خون در مدفوع میباشد.

استفاده زیاد از قرص‌های مسکن و ابتلا به انواع سرطان‌ها را مهم‌ترین علل بروز خون در مدفوع است. ایجاد حفره در روده، برجستگی‌های مخاطی، انواع پولیپ‌های روده، برجستگی در انتهای تحتانی مقعد (هموروئید) و بیماری‌های التهابی از دیگر علل ظاهر شدن خون در مدفوع است.



:: برچسب‌ها: خون در مدفوع, ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

1-ليزر در موقع برش دادن و برداشتن پا كه بواسير قسمت پاياني عصب برش داده شده را نيز بازسازي مي نمايد و بيمار پس از عمل دردري را متحمل و احساس نمي كند

2-ليزر بافت هاي ريز برش داده شده را موقع عمل بدون جراحي بواسير بازسازي مي نمايد و خون ريزي موقع عمل پايين مي آيد.

3-ليزر بافت هاي لنفاوي وا شده را در موقع عمل بدون جراحي بواسير بازسازي مي نمايد و تورم پس از عمل نيز كاسته مي شود، اين اولويت و برتري خيلي مهمي مي باشد به اين دليل كه يكي از دشواري هاي عمل بواسير تورم پس از عمل مي باشد.

4-استفاده از ليزر به حالت سرپايي و بدون بيهوشي صورت مي پذيريد.

5-استفاده از ليزربدون نياز به بستري شدن ميباشد وبلافاصله بعد از عمل ميتواند به محل زندگي خود باز گرددوتنها شب نخست را كمي استراحت مي نمايد واز فرداي آن روز ميتواند به محل كار وزندگي روز مره خود بپردازد.

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

1-پيشگيري از عارضه هاي احتمالي به خاظر انجام حداقل عمل جراحي مورد نياز بر روي بيمار

2- امكان عمل اقدامات مداخله اي وسيع تر بدون بالا بردن خطر عارضه ها

3- به حداقل رساندن درد بيمار

4-امكان عمل درمان هاي ساده تر به طور دراز مدت در بيماراني كه امكان برطرف كردن علت هاي زمينه اي (مانند يبوست) براي آنها مهيا نمي باشد و پيش بيني مي گردد به صورت ناخواسته بيماري دراز مدتي خواهند داشت پس نبايست از ابتدا درمان حاد و گسترده براي آنها صورت پذيرد.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

غذاهای برای اضافه کردن:

شامل مقدار زیادی آب، آلو یا آب آلو، بذر کتان زمینی، غذاهای با اسیدهای چرب امگا، سبزیجات، سبزیجات خام و میوه می باشد.

غذاهای برای حذف و یا کاهش:

شامل غذاهای سرخ شده، کربوهیدرات های تصفیه، محصولات لبنی و سدیم می باشد.

17-ایجاد تغییرات در رژیم غذایی برای حمایت از سلامت رگ های شما است بسیاری از غذاها و گیاهان حاوی ترکیبات هستند که سلامت ورید با تقویت دیواره رگهای خونی را پشتیبانی کند. برخی از این غذاها و گیاهان نیز التهاب را کاهش می دهند که عبارتند از: فلاونوئیدها (موجود در مرکبات، توت سیاه، گیلاس و بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر) گیاه دارویی کوله خاص Butcher's broom

شاه بلوط هندی

درخت جینکو بیلوبا

کالندولا

گاهی ممکن است با رعایت موارد گفته شده درمان بواسیر بهبود پیدا نکند لذا در موارد زیر به پزشک مراجعه نمایید.

طول مدت علایم:

اگر خونریزی و درد به طور معمول پس از دو تا سه روز حل و فصل نشود. اگر این علائم طولانی تر از یک هفته شد به پزشک مراجعه کنید

خونریزی از بواسیر معمولاً تنها با حرکات روده رخ می دهد. اگر شما در حال تجربه خونریزی مقعدی در هر زمان دیگر هستید به پزشک مراجعه کنید . تغییرات در علائم شما می تواند به معنای بدتر شدن وضعیت شما باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که مشکل دیگری وجود دارد. اگر خونریزی از روشن به قرمز تیره تغییر کرد با دکتر خود در اسرع وقت تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

بيماري ديورتيكولي: ديورتيكول، كيسه هاي كوچكي هستند كه از ديواره روده بزرگ بيرون مي زنند. معمولا ديورتيكول باعث ايجاد مشكلي نمي شود، اما گاهي اوقات خونريزي و يا عفونت مي كند. علائم ديورتيكوليت شامل درد شديد شكم، تب، و حالت تهوع است.
سرطان كولون: سرطان روده بزرگ سومين سرطان شايع تشخيص داده شده در ايالات متحده است. عوامل خطر اين سرطان شامل سابقه خانوادگي ابتلا به سرطان روده بزرگ، پوليپ روده بزرگ، و كوليت اولسراتيو است. بيشتر سرطان هاي روده بزرگ ناشي از پوليپ ها هستند. علائم و نشانه هاي اين سرطان شامل يبوست، خون در مدفوع، درد شكم، ضعف و كاهش وزن است.
كوليت ايسكميك: اين عارضه به كاهش يا انسداد كل جريان خون به يك بخش خاص از روده اشاره دارد و منجر به كاهش اكسيژن در سلول هاي روده بزرگ مي شود. اين عارضه مي تواند به سرعت منجر به نكروز يا مرگ شود. سن، اختلالات انعقادي و جراحي آئورت از عوامل خطر ابتلا به اين بيماري هستند كه خود را با درد شكمي، گرفتگي عضلات، خون در مدفوع، اسهال، و تهوع نشان مي دهد.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

خوردن فيبر اضافي
افزايش فيبر در رژيم غذايي يكي از بهترين راه براي نرم كردن و حجيم كردن مدفوع است، كه مي تواند كمك به كاهش خونريزي از بواسير نمايد. فيبر در ميوه ها و سبزيجات يافت مي شود. مقدار توصيه شده از الياف رژيم غذايي 20 تا 35 گرم در روز (جدول نشان 1A - 1C). (به "اطلاعات بيماران : الياف رژيم غذايي بالا").
اكثر مردم در برنامه غذايي رايج خود به مقدار كافي فيبر مصرف نمي كنند و در نتيجه نياز به فيبر به طور مكمل دارند. مكمل هاي تجاري مختلف امروزه مورد استفاده قرار مي گيرد كه ممكن است به تنهايي يا در تركيب با تغييرات رژيم غذايي تجويز شود. و براي استفاده روزانه بدون عارضه هستند.
مسهل ها
 اگر افزايش فيبر يبوست را معالجه نكند ، و يا اگر عوارض جانبي ناشي از مصرف فيبر غيرقابل تحمل هستند، يك داروي  ملين ممكن است توصيه شود . عموم مردم اغلب در مورد استفاده از منظم و طولاني از اين داروها نگران هستند، ترس از اين است كه آنها نتوانند براثر مصرف داروهاي ضد يبوست حركات روده اي طبيعي خود كه متوقف شده را بعدا نيز باز يابي كنند.  با اين حال هيچ مدركي دال بر  "اعتياد" به دارويهاي مسهل و افزايش خطر يبوست مزمن در آينده بر اثر استفاده از ملين ها وجود ندارد. در عوض ، استفاده از ملين ها در واقع ممكن است از مشكلات طولاني مدت به دنبال يبوست مزمن جلوگيري نمايند.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی


علائم بيماري فيستول :
1- ترشح چركي طولاني مدت از يك سوراخ و يا چند سوراخ در اطراف مقعد
2- وجود برجستگي سفت و دردناك به هنگام لمس آن در حوالي مقعد
3- درد داشتن در هنگام دفع مدفوع
4- سوزش و خارش ناشي از ترشحات در اطراف ناحيه مقعد
5- تغيير رنگ پوست اطراف ناحيه مقعد
6- درد داشتن بعد از دفع مدفوع



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

سبك زندگي ما تعيين كننده سلامتي ما و يا بيماري هايي است كه مبتلا مي شويم، در اين مقاله به معرفي روش هايي در زندگي روز مره و يا به عبارت ديگر به سبك زندگي اي ميپردازيم كه مي تواند مشكلات مرتبط با بواسير را بهبود بخشيده و برطرف نمايد.

علت و درمان بواسير هموروييد

 اگر چه بيشتر مردم فكر مي كنند بواسير امري غير طبيعي است، ولي بايد بدانيم كه بواسير مسئله اي است كه بسيار شايع بوده و هر كس ممكن است به دلايل مختلفي به بواسير مبتلا گردد.
ابتلا به بواسير علاوه بر شيوع زياد آن، بيماري خاصي نبوده و مشكل زيادي ايجاد نمي كند. تنها وقتي كه توده هاي هموروئيد بقدري بزرگ شود كه باعث بروز مشكل در زندگي روزمره فرد گردد مي شود گفت كه مسئله غير طبيعي است، در اين حالت، بواسير بعنوان بيماري در نظر گرفته مي شود.
اگر چه هموروئيد يا بواسير در همه رخ مي دهد ولي تقريبا در 4% از جمعيت مبتلايان، مي تواند مسئله بزرگ شده و باعث ايجاد مشكلات جدي شود. بواسير بصورت برابر در زنان و مردان مشاهده و به يك اندازه موجب بروز مشكلات در آنان مي گردد، و اوج شيوع بواسير بين سنين 45 تا 65 سال مي باشد.
چه چيزي باعث ايجاد بواسير مي شود؟
محققان مطمئن نيستند كه چه چيزي باعث بوجود آمدن بواسير مي شود، ولي احتمال مي دهند كه فشار شديد به شكم و روده ها، باعث مي شود كه رگ هاي اطراف مقعد متورم شده و موجب مسدود شدن مسير خون در جريان از طريق آنها گشته، و اين موضوع اين رگ ها را مستعد التهاب مي نمايد.
افزايش فشار بر روي رگها و عروق خوني اطراف مقعد، مي تواند در اثر چاقي، بارداري، ايستادن و يا نشستن براي مدت طولاني، فشار آوردن به خود در توالت، سرفه، عطسه و استفراغ، ايجاد شود. و همچنين نگه داشتن نفس خود به هنگام زور زدن براي انجام يك كار فيزيكي.
بواسير و رژيم غذايي
بياد داشته باشيد كه رژيم غذايي، نقش محوري در ايجاد - و همچنين جلوگيري از - بواسير دارد. افرادي كه به طور مداوم از يك رژيم غذايي با ميزان فيبر بالا پيروي مي كنند، احتمال كمتري براي ابتلا به بواسير دارند، در حالي كه كساني كه، رژيم غذايي با غذاهاي فرآوري شده را ترجيح مي دهند در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به بواسير هستند.يك رژيم غذايي كم فيبر مي تواند باعث ايجاد يبوست شود.
نقش رژيم غذايي كم فيبر در ايجاد هموروئيد يا بواسير:
-باعث ايجاد فشار در توالت و اجابت مزاج مي گردد.
- با توليد مدفوع سخت موجب تحريك بيشتر رگهاي متورم  و تشديد بواسير مي گردد.
نقش رژيم غذايي پر فيبر در پيشگيري از هموروئيد يا بواسير:
-توصيه مي شود كه، افراد داراي بواسير و هموروئيد، با افزايش فيبر در رژيم غذايي خود، باعث نرم شدن مدفوع خود گردند.
-فيبر در غذاهاي متعدد از جمله ميوه هاي تازه و خشك شده، سبزيجات، غلات و حبوبات يافت مي شود.
-به طور كلي براي رژيم غذايي مناسب براي هموروييد، 20 تا 30 گرم فيبردر روز توصيه مي شود، در حالي كه در رژيم غذايي معمول ما ايرانيان، كمتر از 15 گرم فيبر موجود مي باشد.
-براي افزايش مصرف فيبر مي توان از فيبر مكمل (پسيليوم، متيل سلولز، يا پلي كاربوفيل كلسيم) نيز استفاده كرد.
-بعنوان نرم كننده هاي مدفوع، افزايش نوشيدن مايعات نيز توصيه مي شود.
نشستن در آب گرم براي درمان بواسير
نشستن در چند ليتر آب گرم، سه بار در روز به مدت 15 تا 20 دقيقه (حمام نشسته)، به كاهش التهاب هموروئيد كمك خواهد كرد.
يك تشت متوسط با ظرفيت 5 تا 10 ليتر آب كه بتوانيد در آن بنشينيد براي اين كار كافي است. آب نبايد خيلي داغ باشد و حرارت 40 درجه مناسب است ( حرارت آب گرم هنگام دوش گرفتن تقريبا 40 درجه مي باشد).
بسيار مهم است كه بعد از هر حمام نشسته، ناحيه مقعد را به طور كامل خشك كنيد تا بدين ترتيب با به حداقل رساندن رطوبت اين ناحيه مانع از تحريك پوست اطراف مقعد شويد.
استفاده از بسته هاي يخ و يا كمپرس سرد در اطراف مقعد نيز براي از بين بردن تورم مفيد مي باشد ولي بياد داشته باشيد كه پس از كمپرس حتما خود را خشك كنيد البته به شرحي كه در زير مي آيد.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شراره قدمچی

درمان بیماری های هموروئید، فیستول، سینوس :

با گذر جوامع بشری از شکل سنتی به فرم پیشرفته و صنعتی و به تبع آن تغییر در مشاغل به سمت کارهای نشسته و تغییر در عادات غذایی و مصرف غذاهای کم فیبر و پر روغن منجر به بروز بیماری های گوارشی به خصوص یبوست و به دنبال آن بیماری های زیر می گردد ...

نکات کلی راجع به بیماریهای مقعد:

برطبق بررسی های به عمل آمده در مراجعین به مطب که طی یک دوره 7ساله انجام شده است افراد با هر درجه از تحصیلات معمولا دچار هر مشکلی در ناحیه آنال و اطراف آن میشوند و به غلط از آن بعنوان هموروئید یا بواسیر یاد می کنند در حالیکه اکثریت غریب به اتفاق آنان دچار مشکلات دیگر علی الخصوص شقاق(فیشر) می باشند(90%موارد مراجعین به مطب دچار شقاق می باشند و اکثرا با درد و به میزان کمتری با درد و خونریزی مراجعه میکنند) بنابراین توصیه میشود دچار هر علامتی در نشیمنگاه هستید حتما قسمت فیشر یا شقاق را مطالعه نمائید. واقعیت بعدی آماری حکایت از خود درمانی ویا توصیه درمانی ازطریق اطرافیان می باشد بطوریکه اکثرا قبل از مراجعه به پزشک یک یا چنددوره از پماد و قرص به توصیه اطرافیان و از داروخانه تهیه و استفاده می کنند که نه تنها موثر نبوده بلکه منجر به و باعث پیشرفت بیماری می گردد.



:: برچسب‌ها: بواسیر ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()

طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html